"Je leven lang goed zien", dát is de missie van Pearle. Deskundigheid, vakbekwaamheid en service stroomt door de aderen van onze medewerkers. Het zijn de drie pijlers waarop onze organisatie gebouwd is en die wij in onze keuzes keer op keer voorop stellen. Met als doel een leven lang goed zien voor iedereen.
Pearle Opticiens is aangesloten bij de NUVO, de Nederlandse unie voor optiekbedrijven.
De Nederlandse oorsprong van het bedrijf ligt bij Alfons Hamer die in 1959 de optiekketen Brilmij opricht. Hij ziet dat er bij de klant behoefte bestaat aan optiekwinkels die zich door service en productaanbod onderscheiden van de andere winkels. Dat zijn visie juist is blijkt al snel uit de enorme groei die de Brilmij-keten doormaakt. Service en binding met de klant zijn volgens Hamer de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap.
Nieuw is dat Hamer de monturen uitstalt op rekken, waardoor de klant zelf een montuur kan uitzoeken - een revolutie in de optiekwereld. De veranderingen die Brilmij introduceert gaan gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen.
De Brilmij-keten wordt in 1979 overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle dat hiermee zijn entree op de Europese markt maakt. Vanaf 1990 gaan alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. Pearle Benelux heeft sindsdien een snelle groei doorgemaakt tot bijna 750 winkels in de Benelux. Pearle Benelux is onderdeel van GrandVision, de tweede optiekspeler wereldwijd en gevestigd in 40 landen met 4.300 winkels en 19.500 medewerkers.